Avishai Cohen – Jazz si emotie la Sala Radio din Bucuresti

In seara de 25 aprilie 2013, incepand cu orele 20:00, Avishai Cohen a sustinut un concert de exceptie la Sala Radio din Bucuresti. Cum evenimentul a fost unul sold-out si cererea a fost foarte mare, organizatorii au suplimentat numarul biletelor, astfel au existat fani ai artistului care au preferat sa stea in picioare decat sa rateze evenimentul.

incepand cu orele 20:00 au intrat pe scena celebrul Avishai Cohen alaturi de colegii sai, Nitai Hershkovits la pian si Ofri Nehemya la tobe. Talentul deosebit al basistului israelian a fost remarcat inca de la inceputul concertului, cand acesta facut un numar solo demonstrand ca se afla intr-o stransa conexiune cu contrabasul. Apoi i-a lasat locul pianistului care a acaparat atentia publicului printr-o reprezentatie de exceptie, declansand o furtuna de sunete si emotii. Piesa s-a terminat brusc, smulgand astfel instant un ropot de aplauze si aclamatii.

Dupa aceasta introducere de efect, Avishai Cohen i-a salutat pe cei prezenti spunand ca este incantat sa revina in tara noastra sub aceasta formula despre care crede ca este cea mai buna si cu care se simte cel mai bine pe scena. Artistul a cantat prima data in Romania in anul 2008 la Festivalul de Jazz de la Timisoara si in 2011 la Festivalul de Jazz de la Garana.

Spectacolul a continuat in acelasi stil – o fuziune perfecta intre pasaje linistitoare si momente de tensiune maxima, un dialog al instrumentelor, publicul aplaudand maiestria artistilor chiar si in timpul pieselor. Cei trei au cantat impreuna, insa pe parcursul serii au avut si diferite pasaje solo.

Piesa “C Sharp Minor” a inceput intr-o nota calma, insa pe parcurs tensiunea a inceput sa creasca pana in momentul culminant al melodiei cand tobosarul, desi extrem de tanar, a demonstrat ca talentul nu are varsta reusind un numar solo acaparant care, din nou, a smuls aplauzele publicului.

Dupa aproximativ 90 de minute, Avishai Cohen a anuntat titlul ultimei melodii a serii, “Seven Seas” care a durat mai bine de 10 minute. Dupa ce trioul a parasit scena, intr-un interval de cateva secunde toti cei prezenti la Sala Radio s-au ridicat in picioare, aplaudand si solicitand zgomotos un bis. Pe scena a revenit doar Avishai care a multumit cald si a interpretat melodia “Iroko“. La finalul acestei piesei, Nitai Hershkovits si Ofri Nehemya s-au intors pentru a canta impreuna celebra piesa “Besame Mucho“.

Artistii au parasit din nou scena, insa publicul s-a ridicat in picioare inca o data, cerand inca un bis. Spre bucuria celor prezenti, cei trei s-au induplecat si au revenit pentru a interpreta mult asteptata “Remembering“. Aplauzele si entuziasmul fanilor i-a readus inca o data pe scena pe cei trei, de data asta ei plecandu-se si multumind publicului pentru caldura si apreciere.

Desi concertul organizat de Twin Arts era planificat pentru 90 de minute, Avishai Cohen, Nitai Hershkovits si Ofri Nehemya au oferit doua bisuri, prelungind durata spectacolului cu 30 de minute, manifestandu-si astfel recunostinta si respectul pentru publicul prezent.

Avishai Cohen si trupa sa sunt intr-un turneu european pana la sfarsitul anului 2013, urmatoarele tari de unde vor concerta cei 3 sunt Germania, Austria si Franta.

[alert close=”true” background=”#e66943″ color=”#ffffff”] Vezi galeria foto de la concertul Avishai Cohen Trio, dar si un interviu cu muzicianul[/alert]

In this article