Interviu Dennis Chambers

Esti un muzician versatil, canti stiluri diferite de muzica, ai impartit scena cu Mike Stern, Brecker Brothers, John McLaughlin, Maceo Parker, Herbie Hancock, Carlos Santana, Billy Sheehan, ca sa enumeram doar cativa. Cum te-ai pregatit din punct de vedere muzical pentru a integra aceasta diversitate in arta ta?

Am inceput prin a asculta si a invata toate stilurile muzicale pe care le ascultam in casa mamei, in copilarie. Cumva, mi-am imaginat ca asta trebuie sa fac pentru a deveni muzician.

In afara de colaborarile tale ai si proiecte solo. Pe cand un nou disc Dennis Chambers?

Ultimul meu disc este Grooves and More si a aparut in 2013. Inca nu m-am gandit la un alt album, cred ca va ma dura un pic.

Ce muzician a avut cea mai mare influenta asupra cariere tale si in ce fel?

John Coltrane, Miles Davis, John McLaughlin, John Scofield, James Brown, Miles Davis, John McLaughlin, John Scofield, James Brown.Toti acesti artisti au pus suflet in compozitiile lor, s-au exprimat cu o libertate totala, muzica lor avand deseori chiar o dimensiune spirituala. Asta incerc si eu sa ating in ce fac in studio si pe scena.
Ai inceput sa canti la varsta de patru ani. Cum s-a dezvoltat interesul tau pentru tobe?

Totul a inceput cu muzica care ma captiva sufleteste. Daca auzeam ceva care ma lovea ca ‘’trenul’’ umblam ca un zombie pana cand reuseam si eu sa obtin acel sunet.
Apropos de sunet, tu ai cu siguranta unul propriu, distinct, si foarte apreciat. Ce crezi ca il face atat de special, ne poti dezvalui un pic din tehnica ta?

Cred ca este vorba despre a canta din suflet si a transpune in muzica exact ce simt atunci, e cea mai buna explicatie.

In afara de tobe canti si la bas si clape. Ce avantaj iti aduce acest lucru tie, ca baterist?

Cred ca ma ajuta foarte mult. Aud incotro se indreapta muzica, inteleg schimbarile de armonie si asta ma ajuta sa fiu liber sau sa patrund muzica mult mai bine.

Ce tehnica de incalzire folosesti inainte de show-uri?

Imi pare rau sa spun asta, dar eu nu ma incalzesc inainte de concerte. Probabil din cauza rutinei mele de pe vremuri de a repeta foarte mult pe perne.

Care sunt, in opinia ta calitatile indispensabile pentru un baterist, si ce sfat ai da unui tanar aspirant la statutul de star al tobelor?

Simt ca raspunsul potrivit ar fi ca un muzician trebuie sa aiba urechile ‘’ciulite’’, sa asculte ce se intampla in jurul sau atunci cand este pe scena si sa invete sa citeasca note in cazul in care nu are urechi sau memorie atat de bune.

Descrie-ne experienta de a canta impreuna cu Victor Wooten si Bob Franceschini.

Sa fiu pe aceeasi scena cu Victor si Bob, doi instrumentisti care pot canta absolut ORICE, libertatea, senzatia imprevizibilului- sunt lucruri  grozave care ma motiveaza foarte tare.

Ce bateristi ti-au atras atentia in ultima vreme?

Sa vedem, sunt cativa din orasul meu natal, Baltimore: Lee Pearson, Benny Cowans Jr., Greg Clark, Scott Peaker, Dana Hawkins, George Gray, Greg Grainger, dar si din alte zone-Spud, George “Spanky” McCurdy, Robert ‘Sput’ Searight. Nate Woods, Tony Royster, Thomas Pridgen sau Ronald Bruner Jr.

Sursa: Hotnews.ro

http://life.hotnews.ro/stiri-muzica-21315719-dennis-chambers-bateristul-lui-carlos-santana-vine-jazz-night-out.htm

 

In this article

Join the Conversation